dilluns, 23 de maig del 2011

Resultats a Tremp (i corranda de les negociacions)

Estos són els resultats de les eleccions municipals de 2011 a Tremp:


PSC: Víctor Orrit, Teresa Montanuy, Bonifaci Colomina, Sílvia Romero, Miquel Farré, Diego Roldan.

CiU: Joan Ubach, Anna Ritz, Maite Ramoneda, Marc Miró, Glòria Gonzàlez.

ERC-SIP: Josep Ardanuy.

Reagrupament: Joan Pascual.

Qui governarà? Ah! La pilota està engabiada. Qui la desengabiarà? El desengabiador que la desenganbie bon desengabiador sirà. D'entrada, els grans guanyadors del dia són els de Reagrupament. Són els únics que han obtingut el resultat que desitjaven. La meua enhorabona. Han sabut comunicar allò que voleven transmetre: joventut, il·lusió, frescor. I ara siran la núvia més desitjada. Ben segur que, a hores d'ara, el PSC i CiU ja li han feit al Joan Pascual algunes proposicions (honestíssimes, castísssimes, això sí). No te tanques en banda, home, que el primer cop que se negocia no és tan dur com diuen.



Cal obrir-se a tots, Pascual,
perquè, si estàs ben obert,
comprovaràs que no és cert
que el primer cop faça mal.
Pel camí recte i oral
tots t'entraran més a fons.

Els uns fan ferri amb bastons;
i els altres, fusta a la farga:
a Tremp tothom la sap llarga
després de les eleccions.


Totes les corrandes

Etiquetes de comentaris: , , , ,


***
Tot allò que he anat escriuint al blog

15 Comments:

Anonymous Anònim said...

M'agrada el meu poble per això intento mantenir-me informat/da del que hi passa. He llegit les teves corrandes i tot i que em sembla força bé em pregunto, t'has plantejat deixar de ficar-te amb els altres i començar per mirar el que passa a l'interior dels teus. Està molt bé que planteu oposició, però comença a fer dubtar quan aquesta només es basa en criticar i deixar anar indirectes... que en podem esperar d'algú que fa això?
D'altra banda el que també em sembla força curios es que sempre rebin els mateixos, fa l'efecte que heu convertit això en una disputa personal i deixeu bastant de banda els vostres ideals només per fer fora tan si com no al psc.
Tot i els vostres intents la llista repetitiva s'ha imposat davant la super candidatura de cine, no us preocupa això? Es clar que no, només us preocupa la manera de que se'n vagin fora de l'ajuntament... o això sembla.
Algunes entrades més a baix parlaves de la majoria absoluta, crec recordar, potser m'equivoco, que tu estaves dins d'ella, i n'estaves força content.
Va deixeu-vos de tonteries, que al final això s'ha convertit en un joc de nens petits, ell ha dit, jo he dit... Ja n'hi ha prou! La gent del poble volem algú que doni la cara per nosaltres, algú amb qui confiar, que es preocupi pel POBLE.
Així doncs, em fa l'efecte que aquest algú és el Victor i el seu equip, perquè digueu el que volgueu però en aquests últims 4 anys Tremp ha sigut una ciutat de canvis constants i la majoria cap a bé.
Espero no haver-me fet pesat/da però ja feia dies que et volia escriure, penso que també és important que la gent del poble poguem donar la nostra opinió i els nostres punts de vista. El meu és: deixeu-vos ja de pica baralles i comenceu a treballar per arreglar les coses que no s'han fet bé o les que encara es poden millorar.
Saluts

24 de maig, 2011 03:02  
Blogger Manel Riu said...

Anònim/a,
Moltes gràcies per dir que les corrandes estan força bé. I moltes gràcies per haver escrit un comentari: ja m’heva pensat que ningú no s’atreviria. En la resta del que escrius, potser tins ragó; no t’ho discutisco. Només voldria dir una cosa: no és cert que no m’haja ficat amb “els meus”. És més, quan va eixir la primera corranda, ja heva dit adés que el Josep Ardanuy eva Astèrix i que jo eva Obèlix. Una cosa així de bèstia no hauria gosat dir-la de cap candidat d’una altra llista.

24 de maig, 2011 14:32  
Anonymous Anònim said...

m'agradaria conèixer el redactor del text anònim, la paraula pica baralla, escrita separada, és una errada, o un detall de qualitat?

25 de maig, 2011 01:25  
Anonymous Anònim said...

Penso que hauríeu de fer una mica d'autocrítica, els resultats electorals d'ERC a Tremp van en davallada constant, la ciutadania ha girat l’esquena i el que us ha dit és que vol un canvi, no de govern sinó de persones a Esquerra, un canvi que ja el va demanar Reagrupament abans de les eleccions, i ara no s’entendria que actues de forma diferent. La llista de Reagrupament i la gent que els ha votat ho ha fet en part a la contra d’ERC, i això hauria de fer replantejar moltes coses dins el partit.
El poble agradi o no ha votat continuïtat, ara a Tremp un pacte de perdedors només per fer fora a l’Orrit no l’entendrà ni el compartirà el poble, ja va passar el 2003 i tothom sap perquè es va fer aleshores i quins resultats va tenir, a mi el PSC no m’agrada, però l’Ubach no serà pas millor i això ho sabeu perfectament. M’agradaria un alcalde independentista i d’esquerres, i penso que per aquest camí a les properes no tindrem ni un regidor, el que hauríeu de fer és sumar esforços i treballar a llarg termini per aconseguir-ho, potser cal plantejar-se estar fora del govern i mirar de construir un projecte i una alternativa creïble.

26 de maig, 2011 10:38  
Anonymous Anònim said...

Doncs no tindrás el gust, però el que si que et puc demanar són disculpes si t'ha afectat tant com sembla el meu error o errors gramaticals.

26 de maig, 2011 11:25  
Blogger Manel Riu said...

Anònim de l'autocrítica,

Gràcies per haver-te adreçat a mi en plural, però no caleva: contra el que puga parèixer pel volum del meu cos, dintre meu només hi ha una persona.

Del perquè de la decisió d'ERC al 2003, són els d'ERC els que en poden parlar. Fins on jo sé, van ser els militants i simpatitzants d'ERC els que van votar i van triar pactar amb CiU. Dubto que, com pareix que insinues, el resultat d'una votació puga tindre intencions ocultes: cadascú se sap les seues intencions quan vota.

Per això mateix, no se pot dir "El poble agradi o no ha votat continuïtat". El "poble" no vota res; voten els individus. La suma dels vots individuals dóna uns resultats, res més. I, com que a les paperetes de vot no hi diva "vull continuïtat" / "no vull continuïtat", no podem sabre quina de les dos opcions hauria rebut més vots individuals. De feit, sí que en sabem una cosa: 1.045 persones han votat la llista que garantiva la continuïtat i 1.592 han votat altres llistes, però tampoc no sabem si els 1.592 voleven continuïtat o no. I, si els ho preguntéssem als 1592, tindríem diversitat de respostes individuals. Me pareix molt bé que des de Reagrupament s’intente anar justificant el que passarà el dia de la investidura; però no busquem excuses que no s'aguanten.

26 de maig, 2011 12:14  
Anonymous Anònim said...

No crec que sigui just fer la suma de tots els vots als altres partits.. per aquesta regla de tres podem dir que 2321 persones no han votat a ERC-SIP, no sabem el perquè però la cosa es que han votat als altres i a vosaltres no.

27 de maig, 2011 00:19  
Blogger Manel Riu said...

Anònim del "No crec" (suposo que ets el mateix de l'anònim de l'"autocrítica", si te poses un nick evitarem confusions),

Has feit la suma perfectament i has començat a aplicar la regla de tres com caleva, però no n'has tret la conclusió que afecta al cas (“El poble agradi o no ha votat continuïtat”, segons has dit tu).

A veri, 316 persones van votar per ERC-SIP i 2.321 van votar pels altres partits. No podem sabre si els 2.321 haurien acceptat, o no, que ERC-SIP entrés en un govern de coalició CiU-ERC-SIP-RCat; perquè no hi heva cap papereta que digués "Accepto que ERC-SIP entre en un govern de coalició CiU-ERC-SIP-RCat" / "No accepto que ERC-SIP entre en un govern de coalició CiU-ERC-SIP-RCat".

De la mateixa manera, 1.045 persones van votar pel PSC i 1.592 pels altres partits. No podem sabre si els 1.592 haurien acceptat, o no, que el PSC continués governant; perquè, com t'he dit adés, no hi heva cap papereta que digués "Vull continuïtat" / "No vull continuïtat".

Conclusió: no se pot dir ni "El poble, agradi o no, ha votat que hi haja un govern de coalició CiU-ERC-SIP-RCat" ni "El poble agradi o no ha votat continuïtat". Les dos afirmacions són errònies, les dos; per molt que a tu te parega correcta la segona.

O siga, "El poble agradi o no ha votat continuïtat" és una molt mala excusa per justificar la possible abstenció de RCat el dia 11 de juny.

27 de maig, 2011 01:38  
Anonymous Anònim said...

Hola Manel, sóc la de l’autocrítica, el missatge anterior no l’he penjat jo.

Sí, es poden fer diverses lectures, ho sento però a mi no n’hi cap que m’agradi més, simplement interpreto així el resultat, erròniament o no, com tu l’interpretes de l’altra manera.

Ara bé, et reitero el mateix, ERC no ha fet la més mínima autocrítica, dic ERC perquè l’únic regidor de la candidatura on participaves ho és. Els números malauradament són ben clars, a Tremp pèrdua constant de vots i el resultat que s’ha tret és pitjor del que s’esperava, i serà pitjor si l’únic que es mira és la supervivència personal. A nivell nacional, dimissió en bloc de la direcció, aquí ni una paraula.

Que jo pensi que s’ha votat continuïtat no és una justificació a l’abstenció de RCat, no penso que s’abstingui el Joan, ni ara per ara tinc clar que faci alcalde a l’Orrit. Ells van dir que en campanya que deixarien manar la llista més votada, ja veurem que fan, s'estan rebent moltes visites importants darrerament. De tota manera, és tan legítim que ells s’abstinguin o votin a favor d’algú, com que vosaltres vulgueu fer alcalde a l’Ubach, encara que la motivació principal sigui per fer fora al PSC, bé alguns també la tenen laboral.

Pel que fa al 2003, ho vaig viure i et puc dir que la decisió de fer Verdeny alcalde va ser d’un nucli ben reduït i no assembleària ni pactada dins d’ERC.

Finalment, reitero una altra qüestió, crec que ERC hauria de recuperar credibilitat, crear un bon projecte i treballar per aconseguir un alcalde d’esquerres i independentista, i fer-ho amb mirada llarga. Potser el que li toca és fer un primer pas en aquest sentit, abstenint-se i fent un canvi de persones al capdavant, i no fer alcalde a un o l’altre simplement per fotre a uns i pel redit immediat que se’n pugui treure.

Encara que veiem les coses diferents, gràcies per la conversa.

27 de maig, 2011 09:26  
Anonymous Anònim said...

Està molt bé un to crític i ple d'indirectes. hi ha qui no ho paeix bé pel que es veu. Seria bo que per damunt dels pactes la política local es pensés en transformar el país a partir dels municipis i fer governs forts amb un clara vocació nacional. És una opinió, però la del Manel n'és una altra i no cal criticar-la com si digués quelcom que la hipocresia, enveja i ambició del poble magnifiquen fins tractar-lo com un terrorista. Ànims i visca Catalunya lliure!

27 de maig, 2011 10:15  
Anonymous ... said...

Segons el meu parer el gran error de l'independentisme a Tremp ha estat la presentació de Josep Ardanuy com a cap de llista d'ERC! Sense ell, hi podria haver hagut pacte amb Rcat i així demostrar la voluntat de regenerar la política municipal i arribar a treure 3 regidors! És la meva opinió i crec que la de molta més gent que té el desig de verure que no sempre hi ha els mateixos 3 candidats a l'alcaldia de Tremp!

27 de maig, 2011 15:51  
Blogger Manel Riu said...

Anònim de l'autocrítica,

Sí, se poden fer moltes lectures d'un feit, moltes interpretacions; però "moltes" no és sinònim de "qualsevol". Una lectura -una interpretació- s'ha de basar en els feits. Jo no puc interpretar que a la Bíblia, en realitat, se mos parla del cas Millet (els mercaders envaint el temple, el temple català de la música), del Pla Hidrològic (separació miraculosa d'aigües) i de la Belén Esteban (messiànica ella, i nascuda guairebé en una establia). Del feit electoral del passat diumenge, no se'n pot fer cap interpretació aliena al feit. I no se pot interpretar que "El poble agradi o no ha votat continuïtat" perquè cap papereta incloïa la pregunta pertinent. Una altra cosa seria si una candidatura hes obtingut la majoria absoluta; però ni en eixe cas se podria dir "El poble", sinó "La majoria". I, no t'equivoques, jo no interpreto els resultats de "l'altra" manera, si és que amb "l'altra" voleves dir "El poble, agradi o no, ha votat que hi haja un govern de coalició CiU-ERC-SIP-RCat". Ja ho he dit: qui fes esta interpretació s'allunyaria tant dels feits com tu amb la teua.

Per favor, no fem servir els topicassos habituals d'"El poble ha decidit...", home. Ser la llista més votada en un sistema proporcional vol dir el que vol dir: ser la llista més votada, punt. Ara bé, si parlem d’opinions i no d’interpretacions, canvia tot. Ací sí que tu, Anònim de l'autocrítica, pots tindre la teua ("que governe en minoria el PSC") i jo, la meua; però no la disfresses del que no és.

28 de maig, 2011 00:44  
Blogger Manel Riu said...

Anònim del to crític,

No t'he entès del tot.

28 de maig, 2011 00:46  
Blogger Manel Riu said...

Anònim dels punts suspensius inicials,

Seria llarguíssima la llista de tots els que, segons uns independentistes, segons uns altres independentistes i segons niunsniunsaltres independentistes, haurien de quedar fora de les candidatures: el Josep Ardanuy, jo, l'Aleix i la Glòria, el Carretero resident a Tremp, el Jordi Barbal, el Lluís Ardèvol, l'Abrantes, el Joan Martín, el Joan Pascual, la Maria Pilar Cases, el David Riba... Ja tinc la solució: fem una candidatura independentista sinse cap candidat.

28 de maig, 2011 00:54  
Blogger Manel Riu said...

Com que el debat amb tot de persones diferents que porten el mateix nom ("Anònim") se fa difícil, vos dono una solució que respecta el dret a l'anonimat i facilita el diàleg: creeu-vos un compte de Gmail amb un nick. A més, el podreu fer servir per escriure comentaris a qualsevol blog de Blogger.

28 de maig, 2011 01:21  

Publica un comentari a l'entrada

<< Pàgina principal