dilluns, 30 de maig del 2011

Paraules de religió senzilles i tendres

Deixem la política trempolina una estona i parlem de religió.

Estimats germans, Nostre Senyor Jesucrist va dir des de la creu set frases: les anomenades Set Paraules. Even set frases carregades de significat, profundes, transcendents:
  • Pare, perdona'ls, perquè no saben el que fan.
  • Avui seràs amb mi al paradís, t'ho dic amb tota veritat.
  • Dona, vet aquí el teu fill.
  • Déu meu, per què m'heu abandonat?
  • Tinc set!
  • Pare, a les vostres mans encomano el meu esperit.
  • Tot s'ha complert.
Reconec que el grau de transcendència de la frase "Tinc set!" se m'escapa. Per bé que jo, quan la dic, sí que la revestisco sovent de transcendència pura: "Tinc set, Ginesta. Posa'm un Bifrutas, sisplau"; la qual cosa sempre dóna lloc a la mateixa conversa, també coneguda com la Paràbola del Bifrutas Pascual.



-Tinc set, Ginesta. Posa'm un Bifrutas, sisplau.
-De quina classe?
-M'és ben igual.
-Tinc el Tropical i el Mediterráneo.
-Posa'm el que vulgues, Ginesta.
-Mediterráneo doncs?
-Perfecte.

Reflexionem sobre eixa Paràbola del Bifrutas Pascual, benvolguts germans. I, en acabat, embadalim-mos amb la sapiència de Sant Paquirrín. Sant Paquirrín teniva les seues frases; només quatre, és cert, però també carregades de significat, profundes, transcendents. Les Quatre Paraules de Sant Paquirrín:


  • ¡A comprar, que son doh díah!
  • ¡Vaya pedaso de sillón relá!
  • ¡Ea, poh me lo llevo!
  • ¡Menudo pájaro!
En el cas de Sant Paquirrín, el que no se sap, però, és si ja l'heven crucificat adés o el van crucificar a continuació.

Un altre dia, dilectes germans, ja parlarem de política trempolina.

Etiquetes de comentaris:


***
Tot allò que he anat escriuint al blog