dilluns, 14 de novembre del 2011

Restrenyiment electoral

—Hola, Joystick, viniva perquè he llegit que el 20-N el PP obtindrà una majoria absolutíssima, i estic que no cago.



—I? A jo què m'expliques? L'alegria és lliure.
—Quina alegria ni alegria? Que estic literalment que no cago! Se veu que entre el te, que és astringent, i la por al PP, que també és astringent, m'he quedat mig estremordit i... Que estic que no cago, que vaig restret, vaja.
—I què vols que hi faça, Manel? No sic pas metge jo.
—No, però ets el Creador del Cel i de la Terra, de les aigües i del Vichy Catalán, del Paradís i d'Intereconomía, oh, pare Joystick que alimenteu tots els ocells del Bosch.



—La cançoneta no parla del "Bosch", sinó del "bosc", sinse h en català modern, com Montblanc i Vic.
—Això, i creador en català modern de les plomes Montblanc i dels bolis Bic, i...
—Deixem-ho estar.
—No, per favor, recepta'm bella cosa contra este restrenyiment que no me deixa tartir.
—Apreta de valent i fes força amb esforç.
—Home, força i esforç...



—Saps què passa, Joystick, que eixa força se sol perdre per la boca amb molt poc d'esforç. D'antuvi, vinga "apoyaré", "amb il·lusió", patatim i patatam!; ara bé, després tot és pactar tímids estatuts retallats. Jo el que vull és solucionar el meu restrenyiment, però sinse escagassar-me. I tampoc no vull que, de tanta força i tant esforç, m'ixquen morenes al detràs, que és ben dur haver de patir-les en silenci.
—Doncs no patisques les hemorroides en silenci, parla'n.
—I quin servici me faria parlar-ne?



—Parlar per no callar? Just el que necessito, un grup d'Hemorròidics Anònims per xarrar i xarrar i xarrar. Au, va! Mira, me cal un remei efectiu, oh, pare Joystick que alimenteu tots els ocells del bosc.
—Doncs torna a posar-hi h al bosc.



—L'Alfred Bosch d'ERC? Eixe és el remei? N'estàs segur, Joystick?
—Mmmmm. Diguem-ho clarament: els d'ERC han tingut en el passat dies de ben poc encert.
—De poc encERC, sí.
—No vulgues ser tan graciós, Manel. Diva que els d'ERC han pecat molts camins. Creu-me, que jo, de pecats, n'entenc. Però tampoc no mereixen la condemnació eterna i ja van sent hora de traure'ls del Purgatori.
—Sí, un remei purgatori m'aniria prou bé.
—Manel, t'he dit que no vulgues ser...
—Va, d'acord, votaré ERC el 20-N. I si després no s'atreveixen a fer camí cap a la independència i continuo restret?
—Llavors vas i t'hi cagues.
—Paraula de Joystick. Amén.

***
Tot allò que he anat escriuint al blog